Sluneční zátoka
Letní dětský tábor Vráž u Písku

« zpět na Encyklopedii

Rozdíly

Zde můžete vidět rozdíly mezi vybranou verzí a aktuální verzí dané stránky.

Odkaz na výstup diff

encyklopedie:carlosovka [2012/12/28 11:56] (aktuální)
Řádek 1: Řádek 1:
 +====== Carlosova hra ======
 +
 +Carlosova hra je velmi tichá a koná se večer, potažmo v noci. Prostě když je tma. Jako takovou ji lze hrát i tam, kde přes den majitel lesa nedovolí řvoucímu táboru pobyt.
 +
 +Jak už u velkých her bývá zvykem, v Carlosově hře (či familiárně //​Carlosovce//​) děti plní úkol a kapitáni jim v tom brání. Cílem námořníků je dostáhnout vrchu kopce, vyzvednout potvrzení a vrátit se zpět. Když po cestě ale dělají hluk, můžou si jich všimnout nepřátelští tvorové a připravit je o život.
 +
 +===== Pravidla v kostce =====
 +
 +Hra trvá odhadem tři čtvrtě hodiny. V jejím průběhu se všichni pohybují v předem označené oblasti (typicky [[trifidi_vrch|Trifidí vrch]]); děti u sebe nesmí mít žádný zdroj světla (baterku, cigaretu, auto).
 +
 +Na okraji oblasti nafasují námořníci [[dvoublok|dvoublok]] a vyrazí ke středu. Pokud úspěšně dojdou až tam, dostanou na dvoublok razítko a vracejí se zpátky. Po návratu mohou celou cestu libovolněkrát opakovat.
 +
 +Pokud při cestě námořníci hlučí, může na něj z lesa posvítit nepřátelská entita (duch, domorodec, skřet, ...). Při zásahu světlem musí námořník zkamenět a v duchu počítat do X((typicky deset až dvacet)) vteřin. Pokud se do té doby nic nestane, může pokračovat v cestě. Pokud k němu ale během těch několika vteřin přijde nepřítel, je zle. Co se stane závisí na tom, kterým směrem námořník cestuje:
 +
 +  * při cestě ke středu musí odevzdat celý dvoublok a vrátit se na začátek
 +  * při cestě od středu odevzdá jen polovinu dvoubloku
 +
 +Po skončení hry jsou námořníci ohodnoceni podle toho, co nasbírali: cennější je orazítkovaný dvoublok, méně hodnotná je orazítkovaná polovina dvoubloku. Dvoublok bez razítka je po skončení hry k ničemu.
 +
 +{{tag>​hry}}